PORTAL RASMI
AGENSI PENGURUSAN BENCANA NEGARA
JABATAN PERDANA MENTERI

Piagam Pelanggan

Piagam Pelanggan NADMA

 

Bil. Tajuk
1. Semua aduan yang diterima diberi Akuan Penerimaan dalam masa 1 hari bekerja dan dikemukakan maklum balas dalam masa 7 hari bekerja.
2. Penyaluran Peruntukan Bantuan Wang Ihsan (BWI) Ke Kewangan Negeri (JPBN) dalam tempoh 30 hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima
3. Membuat pembayaran bil / tuntutan dalam tempoh 14 hari daripada tarikh bil dan dokumen bayaran lengkap diterima.
4. Memastikan pengurusan operasi bencana di peringkat daerah/negeri/pusat diselaraskan dalam tempoh 24 jam selepas notis pemakluman diperolehi tertakluk kepada jenis bencana.
5. Mengatur gerak pegawai NADMA dan Pasukan SMART ke lokasi bencana dalam tempoh 24 jam daripada masa kejadian bagi memantau dan menyelaras pengoperasian pengurusan bencana di Daerah/Negeri tertakluk kepada tahap kritikal bencana dan keperluan/lokasi kejadian bencana.

 

Penafian
Kerajaan Malaysia dan Agensi Pengurusan Bencana Negara (NADMA) tidak bertanggungjawab di atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi daripada laman web ini.
Hubungi Kami
Agensi Pengurusan Bencana Negara (NADMA),
Jabatan Perdana Menteri,
Aras 6 & 7, Blok D5, Kompleks D,
Kompleks Pentadbiran Kerajaan Persekutuan,
62502 Wilayah Persekutuan
Putrajaya

T: +603 8870 4800
F: +603 8870 4848
E: admin@nadma.gov.my
G: 2.937323, 101.704762
Statistik Pengunjung
Pengunjung

Search